Jonge Ondernemers Harderwijk en Stichting Bruisende Stad slaan handen ineen voor eigentijdse Haringparty
HARDERWIJK – De Jonge Ondernemers Harderwijk (JonH) en Stichting Bruisende Stad (DBS) kondigen met trots een nieuwe samenwerking aan om de Haringparty Harderwijk vanaf 2026 een eigentijdse impuls te geven. Na enkele uitdagende edities, is het tijd voor een frisse aanpak.
Daarom draagt JonH het concept van de Haringparty Harderwijk met vertrouwen over aan haar partner DBS. Uiteraard blijft de JonH de komende jaren betrokken bij het evenement. Met deze stap wordt ingezet op vernieuwing, continuïteit en een breed draagvlak binnen de stad.
Marcel Schipper en Gert Boonen, die destijds als JonH-leden betrokken waren bij de allereerste Haringparty, keren samen met bestuursleden Bob van Geelen, Alex de Vente en Maurice Huizing terug als drijvende krachten achter het vernieuwde evenement. “We willen de Haringparty weer laten bruisen en een nieuw elan geven, passend bij deze tijd en bij Harderwijk,” aldus Schipper en Boonen.

De voorbereidingen voor de editie van 2026 zijn inmiddels in volle gang. In juni 2026 is iedereen weer van harte welkom op de Vischmarkt, waar traditie en vernieuwing samenkomen.
Donaties aan goede doelen
Naast de organisatorische vernieuwing blijft de maatschappelijke betrokkenheid van de Haringparty Harderwijk onverminderd groot. Stichting Haringparty, als onderdeel van de JonH, zal de komende tijd diverse goede doelen ondersteunen met donaties. Eerder dit jaar is de eerste donatie uitgereikt aan Stichting Molen de Hoop. Vandaag schenken de Jonge Ondernemers bovendien een bedrag van € 5.000 aan de Botterstichting, om het varend erfgoed te behouden voor de jonge generaties in Harderwijk.
Met deze samenwerking én maatschappelijke inzet hopen JonH en DBS de Haringparty Harderwijk te behouden als een sprankelend, verbindend en toekomstbestendig evenement voor de stad en haar inwoners.