V1 Communicatie – oude wortels, nieuwe vruchten

ERMELO april 2022

Op de werkvloer zijn ze compagnons, daarbuiten goede vrienden. Frank van Roon uit Harderwijk en Danique Bras uit Zeewolde zijn vanaf 1 januari 2022 de nieuwe eigenaren van V1 Communicatie. Zij nemen het over van Peter van Roon, die het reclamebureau in Ermelo 14 jaar heeft gerund. Peter verdwijnt echter nog lang niet uit beeld, want hij blijft nog twee jaar actief binnen het bedrijf om klanten te bedienen en zijn ervaring en wijsheid te delen.

 

ERMELO – Wat al goed was wordt beter. Met die gedachte stappen jonge ondernemers Frank en Danique in het avontuur. V1 Communicatie was al sterk in offline uitingen en dat zal alleen nog maar beter worden, beloven ze. Wel wordt de online marketing tak verder uitgebreid en daarmee wordt V1 Communicatie meer online georiënteerd.

De organisatie bestaat al 34 jaar en werd 14 jaar geleden overgenomen door Peter van Roon. ,,We komen uit een ondernemersfamilie’’, vertelt Frank. Hij kreeg tijdens een autorit naar Friesland de vraag van zijn vader of hij ambitie had om V1 Communicatie over te nemen. ,,Ik was als kind al opgegroeid met het bedrijf, dus ik kon niet anders dan enthousiast deze kans grijpen. Tijdens dezelfde autorit vroeg ik aan mijn vader wat hij anders zou hebben gedaan. Mocht hij het opnieuw doen, dan had hij het absoluut samen met iemand gedaan. Een sparringpartner op hetzelfde niveau qua denkwijze die af en toe op de rem trapt had hij erg gemist. Mijn vader en ik zijn uit hetzelfde hout gesneden; we zijn goed in netwerken en sales, waarbij ik ook goed ben in financiën. Maar we hebben ook iemand nodig die de visie scherp houdt en meer begaan is met interne zaken.”

 

,,De enige kandidaat hiervoor was Danique. Ze heeft een bewezen trackrecord in haar vakgebied en is een stabiele factor die rust brengt. Ze reageerde ontzettend enthousiast toen ik haar vroeg samen met mij dit avontuur aan te gaan. Al met al heeft het een jaar geduurd voor we intern onze plannen met het personeel konden delen, maar iedereen is ontzettend positief. 9 maart hebben we officieel getekend, met terugwerkende kracht tot 1 januari 2022.’’

 

Danique (25) uit Zeewolde heeft HBO Communicatie gestudeerd en werkte bij een ander groot marketingbureau. Daar groeide ze uit haar jasje en koos voor een vervolg als freelancer. Drie jaar geleden leerde ze Frank kennen bij een gezamenlijke opdracht voor een start-up en ze was afgelopen jaar parttime actief voor V1 Communicatie. ,,Ik was hier wekelijks en zo heb ik het bedrijf en het personeel goed leren kennen. Een jong, maar ervaren team met een aantal krachtige seniors.’’

 

V1 is gestart als een offline marketingbureau gericht op branding, huisstijlen, logo’s, jaarverslagen en magazines. Toen daar websites bij kwamen werd het een full service marketingbureau, maar specialistische kennis in online marketing miste nog. Onder de nieuwe vleugels van Frank en Danique komt daar verandering in. Danique: ,,Online advertising wordt bij ons een nieuwe grote pijler. Het is moeilijk om hiervoor goede mensen te vinden, omdat er geen opleiding goed op aansluit. Er zijn daardoor veel cowboys actief voor bedrijven. Mijn doel is dat te gaan filteren en terug te gaan naar kwaliteit. Iemand die vier jaar bezig geweest met hoe bedrijfscommunicatie werkt en de juiste tone of voice kan vangen, is een wereld van verschil en dat zie je terug in onze resultaten.

Het speelveld van online marketing beweegt snel, concludeert Danique. ,,TikTok heeft een vlucht genomen en platforms veranderen bijna dagelijks. Door verscherping van de AVG-wetgeving wordt het moeilijker om gericht doelgroepen te targeten, tenzij je weet aan welke knoppen je moet draaien. Wij focussen ons daarnaast op het opbouwen van eigen databases, zodat je niet meer afhankelijk bent van derden als Facebook of Google.’’

 

V1 wil in alles een betrouwbare partner zijn. Frank: ,,Voorheen waren de designers gescheiden van de online marketeers, nu werken we hard aan de synergie binnen het bedrijf. Ieder heeft zijn specialisme, maar online en offline weten van elkaar waar ze mee bezig zijn én versterken elkaar. Zo kunnen advertenties die goed werken bij marketeers teruggekoppeld worden naar de designers die daar weer gebruik van maken door nieuwe beelden te maken die nóg beter presteren.’’ Design, techniek en marketing bundelen de krachten en alle neuzen staan dezelfde kant op. We kunnen snel schakelen en dat is uiteindelijk voor de klant goedkoper. Je bent zo minder uren kwijt aan een project dan wanneer je met verschillende partners werkt. De ultieme formule voor een succesvolle en langdurige samenwerking. Wij hebben nu al zin in de nieuwe uitdagingen die op ons pad komen!’’

 

V1 Communicatie

Eikenlaan 8A Ermelo

06-40175583

www.v1.nl

Stad in Bedrijf magazine

Lees nu
het héle magazine!

Lees hier
Het hele Stad in Bedrijf magazine lezen