Univé Voorkomen, beperken en verzekeren

HARDERWIJK | september 2021

Univé Dichtbij wil zichtbaar zijn in de regio. Met een nieuw kantoor in het centrum van Harderwijk en met zakelijk verzekeringsadviseurs die veelal op locatie bij de klant het gesprek aan gaan. Alexander Wormsbecher (Grootzakelijk) en Erwin Hendriks (MKB) zijn aanspreekpunt voor ondernemers in deze regio.

 

REGIO – Ze werken al meer dan 10 jaar bij Univé en komen al zo lang bij bedrijven in de regio. Het persoonlijk contact vinden Alexander Wormsbecher en Erwin Hendriks belangrijk. Het maakt dat je ook beter advies kunt geven. ,,Doordat je bij bedrijven op visite komt, toon je interesse, ontstaat er een klik en het geeft je een beter inzicht. Ondernemers vinden het mooi om hun bedrijf te laten zien, wat er binnen en buiten gebeurt en hoe het productieproces gaat. Wij kunnen zo beter inschatten waar de risico’s zitten en welke we gaan verzekeren.’’

Ook Erwin zit in 8 van de 10 gevallen bij de ondernemer aan tafel. ,,Zolang als dat je bij een bedrijf komt, zie je het groeien en volwassen worden. Ik houd van de passie van ondernemers en wil hen als sparringpartner ontzorgen. De klanten krijgen elk jaar een onderhoudsgesprek; periodiek worden ze bezocht. Dan kijken we hoe het bedrijf  loopt en de verzekeringsportefeuille ervoor staat. De basis is het signaleren van ondernemersrisico’s.’’

Erwin bedient de MKB-bedrijven tot 20 personeelsleden en premievolume tot 10.000 euro. Als het premievolume groter wordt of het bedrijf groter groeit, dan komt Alexander in beeld als accountmanager Grootzakelijk. Wanneer bedrijven downsizen dan is dat vice versa. Deze segmentatie is per 1 januari 2020 binnen Univé gemaakt.

Preventie

De visie op verzekeren is bij Univé veranderd. Alexander: ,,In het verleden werd primair gekeken naar het verzekeren van bezittingen, zoals bedrijfsvoertuigen en gebouwen. Nu ligt de focus meer op voorkomen van schade. We minimaliseren de risico’s door in te zetten op preventie. Door het terugbrengen van de schadelast blijven premies voor onze relaties betaalbaar.’’

Erwin: ,,Met deze werkwijze willen we ons onderscheiden en meedenken met de klant.’’

Bij (nieuwe) klanten op locatie is preventie zijn eerste aandachtspunt. Erwin zegt over de inventarisatie: ,,Je doet bij de klant een inspectieronde door het bedrijf. De activiteiten van een bouwbedrijf en daarmee de risico’s zijn anders dan bij een transportbedrijf. Ik let o.a. op loshangende kabels en trek de meterkast open. Want als er wat gebeurt en je voldoet niet aan de preventievoorwaarden, dan is er ook geen uitkering. Ik maak een risico-inventarisatie, dat uit zich in een risico adviesrapport dat de klant na kan lezen.’’

Alexander: ,,We initiëren periodieke elektracontroles: de grootste oorzaak van brand is kortsluiting. Ook wordt er aandacht besteed aan de plaatsing en het onderhoud van blusmiddelen. Deze diensten en producten bieden wij met de Univé Ondernemen zonder Zorgen service. Ik ben in Grootzakelijk gestapt omdat ik met mijn opgedane ervaring de grotere bedrijven van dienst wil zijn op basis van een excellent service level. Hierbij kan ik specialisten op het gebied van preventie, taxatie en financieel advies inschakelen.’’

Erwin noemt een bedrijfspand als voorbeeld. ,,Het kan zijn dat een klant geen uitgebreide verzekering wil, maar alleen een basisdekking voor brand, omdat hij inschat dat dit het grootste risico is en de waterschade die daar uit voort komt zelf wel kan dragen. Zo’n keus is een momentopname. Bij een volgend evaluatiegesprek kunt je zo’n hiaat benoemen en kijken of er opgeschaald moet worden; zo verandert de risicobereidheid tijdens de levenscyclus van een bedrijf. Wij bieden een uitgebreid verzekeringspakket voor ondernemers tegen een zeer scherpe prijs.’’

 

Univé Dichtbij

Service verlenen, persoonlijk contact en zichtbaar zijn in de regio zijn voor Univé speerpunten in een tijd waar fysieke dienstverlening verder afschaalt. ,,Winst maken is niet ons streven, ontzorgen wel. In veel plaatsen heeft Univé winkels. Hier is er inloopmogelijkheid voor korte gesprekken en gaan totaalgesprekken op afspraak. De nieuwe winkel in Harderwijk heeft spreekkamers ingericht in huiskamersfeer, zodat de klant zich snel op zijn gemak voelt. Naast MKB en Grootzakelijk is er de ADO (adviesdesk voor ondernemers) en ADP (adviesdesk voor particulieren). Deze klanten worden op afstand bediend. Ook is er de afdeling Financieel Advies.

 

Univé Dichtbij

Kuipwal 41 Harderwijk

06-13107000 (Erwin) 06-20449372 (Alexander)

www.unive.nl

 

Even voorstellen:

 

Erwin Hendriks wil zijn passie voor en kennis van verzekeren graag overdragen op de ondernemer die met dezelfde passie zijn bedrijf runt. ,,Zodat hij snapt waar zijn toekomstige valkuilen liggen als hij zich onvoldoende verzekert tegen de risico’s.’’ Erwin is vanuit Bovenkarspel zo in Flevoland waar de regio Almere en Zeewolde zijn werkterrein is. ,,De korte lijntjes met de MKB-bedrijven spreken mij aan, want zo komen we sneller tot beslissingen. Ik heb veel ook in eigen hand omdat ik het allemaal zelf regel.’’ Erwin woont met zijn vrouw twee oudere zoons in West-Friesland. Zijn hobby’s zijn de hond en motorrijden.

 

Voor Alexander Wormsbecher zijn de lijntjes binnen het Grootzakelijk segment net zo kort, alleen zijn het er wel meer. ,,Het is de kunst om binnen het Grootzakelijk segment deze lijntjes samen te laten komen en als één geheel te presenteren. Kortom: het in kaart brengen van risico’s die de positieve ontwikkeling van een bedrijf kunnen verstoren. Door preventieve maatregelen en passende verzekeringsoplossingen kun je hier op anticiperen.”

Eerder was hij adviseur voor het MKB in de regio Harderwijk en daarvoor Nijkerk; nu heeft Alexander voor het Grootzakelijk segment Midden-Nederland als rayon. Als accountmanager gaat hij over de Veluwe en door Flevoland en ook richting ’t Gooi, met Harderwijk als uitvalsbasis. Alexander woont met zijn vriendin en zoon in Hierden en houdt van mountainbiken, reizen en tuinieren.

Stad in Bedrijf magazine

Lees nu
het héle magazine!

Lees hier
Het hele Stad in Bedrijf magazine lezen