Gastheerschap bij Van Mossel Kia Harderwijk

14 september 2021

Ontbijt en netwerkborrel bij Van Mossel Kia Harderwijk

HARDERWIJK – Ontbijten, borrelen en netwerken: in totaal 86 leden en gasten van Regionetwerk Stad in Bedrijf waren dinsdag 14 september te gast bij Van Mossel Kia Harderwijk. Het netwerkevenement vanwege corona in tweeën gesplitst.

’s Ochtends stond er om 7.30 uur een uitgebreid ontbijtbuffet klaar; ’s middags vanaf 16.30 uur was er een informele netwerkborrel op de vestiging. Gastheerschap is één van de kernwaarden van het autobedrijf aan de Lorentzstraat. ,,Dat dragen we graag over naar onze klanten met goede bonenkoffie, croissantjes en vers fruit’’, sprak vestigingsdirecteur Maarten den Breems. Samen met commercieel directeur Timo Bruinekool en accountmanager zakelijke markt Robin Witteveen, vertelde hij over de ontwikkelingen van Van Mossel Kia Harderwijk. Den Breems, sinds 2014 eindverantwoordelijk van de vestiging, liet weten dat de groei er de laatste vier jaar behoorlijk in zit. ,,Die groei is er binnen ons merk KIA. We hebben behoorlijk wat elektrische auto’s in ons gamma; van klein tot SUV.’’

Van Mossel KIA Harderwijk is onderdeel van de Van Mossel Automotive Groep, die 26 merken in huis heeft om de klant te bedienen. ,,Door een eigen transportafdeling kunnen we ook in Harderwijk voorzien in de vraag naar andere merken.’’

Witteveen zoekt met de relatie naar alle vormen van mobiliteit en constateert dat de markt erg in beweging is. ,,Doordat de automarkt erg in transitie is, zet KIA in op innovatie in alle modellen en uitvoeringen. De KIA-rijder is daar ook naar op zoek. Dit komt terug in belijning, wisseling in de motoren en verduurzaming door volledig elektrisch rijden. Samen met de klant kijk ik naar een passende oplossing in mobiliteit en let o.a. op besparing, elektrificering en leasebudget.’’

Bij de aanmelding werd gevraagd welke auto je rijdt en welke sport je interesseert. ,,Uit de cijfers blijkt dat slechts twee deelnemers aan de ontbijtsessie elektrisch rijdt en bij de borrel maar één persoon’’, concludeerde Den Breems. Er stonden diverse modellen klaar om in proef te rijden en daar werd zeker ’s avonds gebruik van gemaakt.

Van Mossel doet veel sportsponsoring; het merk is gelinkt aan voetbal, tennis en paardensport. ,,We nodigen de winnaar van de trekking uit voor een voetbalwedstrijd op 4 april van RKC tegen FC Utrecht’’, beloofde Witteveen.

Netwerkevent bij Van Mossel Kia Harderwijk