Beste advies als je de klant goed kent

HARDERWIJK | januari 2021

Berends & Slump groeit de afgelopen jaren gestaag in omzet, tevreden klanten en nieuwe medewerkers. Niet zonder reden: onlangs haalde het assurantiekantoor een top 10-notering in een landelijke kwaliteitsrating van het RiFD. Een bevestiging voor Marcel van den Nagel en Krispijn Langereis dat het kantoor op de goede weg is.

HARDERWIJK – Trots en aangenaam verrast is Berends & Slump met de kwaliteitsrating, die in november door het Ratinginstituut Financieel Dienstverleners (RiFD) werd gepubliceerd. Dat werd coronaproof gevierd met taart voor de bijna 40 medewerkers. De kwaliteitsrating is vastgesteld op basis van tientallen objectieve criteria, waarbij het RiFD alle 8.000 kantoren voor financieel advies en bemiddeling heeft beoordeeld. De score is het resultaat van een algoritme, waarbij digitalisering, ervaring, opleidingsniveau en financiële gezondheid zijn gewogen. ,,Er kunnen altijd dingen beter, maar als je bij de top 10 zit doe je het ten opzichte van de markt heel goed.’’ Marcel van den Nagel is blij met de negende plek voor Berends & Slump. ,,Acht van de tien kantoren in deze top 10 zijn een stuk groter dan wij. Zij hebben meer budget voor marketing en ICT en voor een onderdeel als Compliance (controleren of de adviezen aan de wetgeving voldoen) is een aparte afdeling of wordt iemand ‘vrijgespeeld’. Bij ons worden deze taken erbij gedaan, want iedereen doet nog veel meer. Als je het als team doet, is het knap en heel mooi dat je tussen die grotere bedrijven staat.’’

De relatieve kleinschaligheid is ook de kracht van het kantoor. Krispijn Langereis: ,,Daardoor heb je ook de betrokkenheid bij de klanten. Iedereen bij ons is goed opgeleid. We doen met z’n allen enorm ons best voor service en dienstverlening richting de klanten.’’

Gestage groei

Berends & Slump heeft vestigingen in Harderwijk, Twello en Hattem. In Harderwijk is het kantoor sinds twee jaar gevestigd aan het Oosteinde 17. Van den Nagel: ,,We merken dat klanten ons ook na de verhuizing nog steeds goed weten te vinden. De gestage groei zet door en de naamsbekendheid is echt verbeterd. We krijgen goede referenties.”

Over de persoonlijke benadering zegt Langereis: ,,We kennen onze klanten bij naam en zij voelen zich hier ook thuis. Dat vind ik in onze markt wel bijzonder, want bij de meeste grote kantoren is dat niet meer zo gebruikelijk. Klanten voelen dat feilloos aan.”
Vertrouwen is nodig om de klant van goed advies te kunnen voorzien, stelt Van den Nagel: ,,Qua financiële zaken moeten mensen toch redelijk veel van zichzelf blootgeven. Als je alles van een klant weet, kun je beoordelen wat hij precies nodig heeft. Een vertrouwensband is dus belangrijk. Elke klant bij ons heeft een vast advieskoppel: een adviseur en een ondersteuner die administratief werk doet als aanspreekpunt.”

De meeste particuliere klanten hebben hypotheekgerelateerde vragen en kunnen daarvoor terecht bij financieel adviseurs Van den Nagel of collega Michel Holthuis. Beiden geven ook verzekerings- en financieel advies. Als klanten hun onderneming willen verzekeren en risico’s willen afdekken, komen ze uit bij zakelijk adviseur Langereis.

 

Berends & Slump

Oosteinde 17 Harderwijk

0341-418208

www.berends-slump.nl

Stad in Bedrijf magazine

Lees nu
het héle magazine!

Lees hier
Het hele Stad in Bedrijf magazine lezen