Unieke status als strategisch partner van KPN

HARDERWIJK | mei 2021

Op 21 april is Overhoff Telecom & ICT benoemd tot Strategisch Partner van KPN, de hoogste status die KPN aan partners verleent. Het Harderwijkse bedrijf voldoet hiermee aan de hoogste criteria die KPN stelt aan kwaliteit, service, kennis en klanttevredenheid. Landelijk zijn er slechts zeven andere partijen met dezelfde certificering.

HARDERWIJK – De contractondertekening werd op typisch Harderwijkse manier gevierd met broodjes gerookte paling en andere vis van Johannes Kok. ,,We zijn trots op deze unieke status, die we te danken hebben aan het vertrouwen van onze relaties en een supergoed team. Samen met KPN delen we de ambitie om onze zakelijke relaties te voorzien van de beste telecom-, IT- en securityoplossingen’’, vertelt commercieel directeur Jan-Erik Issing, die met algemeen directeur Mike Overhoff en de directie en management van KPN de handtekeningen zette.

De relatie met KPN (toen nog PTT) bestaat al vanaf het eerste uur, 27 jaar geleden. In 1994 was PTT de enige leverancier. Nu zijn er veel meer aanbieders en is Overhoff Telecom & ICT weliswaar een onafhankelijke partij, maar is de relatie met KPN verder geïntensiveerd. Overhoff: ,,We kunnen stellen dat KPN veruit het grootste huisaandeel binnen Overhoff heeft. Dat komt doordat wij in 2006 een IT-tak hebben opgezet, toen nog onder de naam Overhoff Dataservices. Deze is in 2018 volledig samengevoegd tot Overhoff Telecom & ICT. KPN heeft dezelfde weg bewandeld: gezamenlijk hebben we een hele transitie doorgemaakt naar fullservice ICT-partij. De positie is verder uitgebouwd door het aantal diensten via de Excellence formule.”

Eén aanspreekpunt

Overhoff is in 2014 KPN Excellence Partner geworden, wat het mogelijk maakte om vaste telefonie, mobiele telefonie en een digitale werkplek vanuit één flexibele omgeving te betrekken. Overhoff: ,,Als één van de eerste Excellence partners van Nederland waren we nauw betrokken bij de Excellence formule. Dit startte met integratie van mobiele en vaste telefonie, gevolgd door een digitale werkplek: extra veilig internet, zakelijke televisie met narrowcasting functies en recent WiFi. Het grote voordeel is dat onze eigen engineers de geïntegreerde oplossingen zelf installeren, wij als Overhoff het aanspreekpunt zijn voor support en onderhoud. Alle diensten brengen wij samen op één factuur. De transitie van deze formule richting ICT heeft voor een nog intensievere samenwerking met KPN gezorgd.” Andersom heeft KPN gezien dat Overhoff continu in staat is een schil van aanvullende diensten te leggen om de dienstverlening van KPN. Issing: ,,Dat maakt het voor onze klanten net even makkelijker. De vraag van onze relaties gaat in veel gevallen verder en vergt meer flexibiliteit dan een provider kan bieden. Het kwalitatieve portfolio van KPN in combinatie met de aanvullende diensten van Overhoff maakt het verschil. We zijn dus de enige partij als aanspeekpunt voor alle ICT-zaken.’’

 

Zo is er een uitgebreid adoptieprogramma waarmee medewerkers van bedrijven het maximale halen uit de werking van de diverse oplossingen. Issing: ,,We leren medewerkers om de nieuwe oplossing op de juiste manier te gebruiken. Hoe sneller dit gaat, hoe meer voordeel onze relaties hebben van de digitaliseringsslag.’’

Het Overhoff Beheerportaal is een serviceportaal dat de gebruiker inzicht geeft in bel- en dataverbruik, het aantal simkaarten en licenties. Profielen van medewerkers kunnen eenvoudig worden op- en afgeschaald. Met de gepersonaliseerde webshop voor bedrijven kunnen medewerkers zelf hun device uitzoeken en bestellen. Vooraf heeft Overhoff met de klant een selectie bepaald en prijsafspraken gemaakt.”

 

Met veel bedrijven gaat Overhoff nog een stap verder door een leasetermijn af te spreken voor de verschillende apparatuur die de klant afneemt. Overhoff: ,,In de overeengekomen looptijd is de klant gegarandeerd van beveiligingsupdates. We maken duidelijke afspraken over het type device, de security updates, het volledig voor geconfigureerd uitleveren en de restwaarde bij inname van de hardware. Door hierbij één lijn in smartphones, tablets, pc’s en beeldschermen te adviseren, maken we een gestandaardiseerde werkplek mogelijk. Bedrijven zetten hun eigen IT steeds meer in voor hun core business, alle andere zaken zoals een complete werkplek, brengen ze graag onder bij een partner als Overhoff. Onze nieuwe status komt op een mooi moment, nu de digitale werkplek belangrijker is dan ooit en door covid blijvend is veranderd.”

 

Strategisch partnerschap

Met het strategisch partnerschap gaan de partijen nog een stap verder. Continuïteit wordt door KPN uitgesproken na het hanteren van de ‘meest strenge criteria’. Issing: ,,Er wordt heel zwaar gestuurd op klanttevredenheid – de netto promotor score (NPS) is continu gemeten – de uitgebreide certificering en het totale volume van klanten. We werken landelijk, maar hebben in deze regio de meeste klanten.”

Overhoff kan als Strategisch Partner actief meedenken over het portfolio van KPN en wordt als eerste betrokken bij de ontwikkeling van diensten. ,,Een goed voorbeeld is de recente lancering van premium WiFi, waarbij wij onderdeel uitmaakten van de projectgroep. Ook zijn we nauw betrokken bij diensten op gebied van 5G en druk met integratie van Cisco Webex en Microsoft Teams binnen KPN EEN. We willen met onze relaties samenwerken aan verdere digitalisering en blijven continu innoveren.”

 

Overhoff Telecom & ICT

Lorentzstraat 6 Harderwijk

0341-433433

www.overhoffict.nl

Stad in Bedrijf magazine

Lees nu
het héle magazine!

Lees hier
Het hele Stad in Bedrijf magazine lezen